Home Forums RELATIONER UTVECKLA, LÄKA & UTFORSKA ATT SLÄPPA IN Att släppa in & läka traumat av att “inte bli emottagen”

This topic contains 1 voice and has 0 replies.
1 voice
0 replies
  • Author
    Posts
    • #12497
      elinbreitholtz
      Keymaster

        Vad innebär det rent praktiskt att bli emottagen?

        För mig så handlar det om att någon ser in i mina ögon och tar emot mig emotionellt, utan att ändra på någonting i det jag säger eller gör eller är. Jag kan se att där min smärta och blockering främst är, är att andra inte vill ta emot det jag aktivt SÄGER eller GÖR. Intressant!!

        Det jag längtar efter inombords är att andra kan “hantera” att ta emot det som jag SÄGER eller GÖR.

        Att bli emottagen är mitt djupaste behov, och mitt största trauma. Min förväntning är att andra blir ledsna av att ta emot andra. Att andra är mer intressanta än mig.

        Det som jag vill känna är att andra kan ta emot mig och känna kärlek genom att ta emot. Att det inte måste vara en “tragedi” för någon annan att ta emot, det är så det ofta känns för mig.

        Varför är det en tragedi? Jag kan se att när deras ledsna ansikten inte vill ta emot så finns det en längtan efter kärlek, men dem är rädda för vad jag påminner dem om, så dem “trycker bort mig” och jag känner att det är omöjligt att bli emottagen. Det känns som att ingen kan. Och det blockerar mig.

        Jag har minnen av att bli emottagen. Det känns sååå bra. Min nya intention är att praktisera att fokusera på den känslan och förstärka den.

    You must be logged in to reply to this topic.

    There are no users currently online
    Powered By MemberPress WooCommerce Plus Integration